Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra had s podporou více hráčů
Duží, Martin ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj počítačové hry had s rozšířením o hru více hráčů. Úvodní část se zabývá rozborem dvou základních teoretických celků - počítačové grafiky a síťové komunikace. Obě témata se zaměřují na programátorský pohled. Následuje návrh použitý při tvorbě aplikace. Praktická část seznamuje s implementací v jazyce C++ a použití knihoven OpenGL, freeglut, irrKlang a ENet. Také zahrnuje detaily objektově orientovaného přístupu. Závěr obsahuje popis testování a uživatelské hodnocení.
Zpětnovazební učení pro řešení herních algoritmů
Daňhelová, Jana ; Uher, Václav (oponent) ; Kolařík, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce Zpětnovazební učení pro řešení herních algoritmů je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány a srovnávány základní metody zpětnovazebního učení, přičemž zvláštní pozornost je věnována metodám aktivního učení – Q-učení a hlubokému učení. Praktická část je zaměřena na aplikaci metody deep learning na hru Had. Výsledky jsou prezentovány ve formě programu napsaného v programovacím jazyku Python, který se skládá z herního prostředí vytvořeného v PyGame, modelu konvoluční neuronové sítě zkonstruovaného v knihovně Keras a herního agenta. Výstupem programu je několik typů datasetů ve formátu csv. Získaná data, obsahující hodnoty jednotlivých parametrů jako počet epoch, přesnost, ztráta nebo výše odměny, mohou být následně použita jako podklady pro další zpracování.
Detekce pohybu v obraze
Zítka, Michal ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na detekci pohybu v obraze. Práce shrnuje základní metody pro detekci pohybu v obraze a metodu segmentace pomocí aktivních kontur. V praktické části je zaměřena na detekci pohybu osob ze snímků kamery.
Specifická reakce primátů na hadí predátory
Regásková, Kristýna ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Lhota, Stanislav (oponent)
Specifická reakce na hadí predátory je u primátů zapříčiněna dlouhou koevolucí s hady. Tato dlouhodobá koevoluce vedla u primátů ke vzniku specifické a komplexní reakce při střetu s hady. Znaky, podle kterých primáti hady rozpoznávají oproti jiným druhům stimulů mohou být na základě pachové či vizuální informace. Reakcím jako je apriorní strachová či vyhýbavá reakce mohou následovat různé antipredační například specifická vokalizace, vyhýbavé chování, včasný útěk nebo naopak aktivní obranu a mobbing. Reakce na jedovaté hady a škrtiče se může v mnoha ohledech lišit na základě odlišné hrozby, kterou představují. Klíčová slova: Predace, mobbing, had, primáti, vokalizace, anxieta
Návrh mikrorobotů
Benedek, Adam ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Bakalárska práca obsahuje prehľadnú rešerš, ktorá sa zaoberá metódami, systémami a rôznymi komponentmi, ktoré sa v praxi používajú pri návrhu a výrobe mikrorobotov. Následne sa práca venuje samotnému návrhu a výrobe kostry hada a pohybového ústrojenstva pre zväčšený a zjednodušený model plazúceho sa mikrorobota, ktorý je inšpirovaný živými zástupcami z ríše plazmov. Na záver sú spomenuté taktiež iné návrhy mikrorobotov inšpirovaných plazmami a ich využitie.
Chov a odchov hadů v zoologických zahradách - analýza distribuce a trendů
PROSTÝ, Vojtěch
Tato kvalifikační práce pojednává o chovu hadů z čeledí Boidae a Pythonidae v zoologických zahradách po celém světě a zaměřuje se na autorem provedenou analýzu úspěšnosti jejich chovu a odchovu. Dále je v práci uveden stručný popis hadů jakožto celé skupiny, úloha hadů na planetě, jejich evoluční vývoj, ochrana hadů a popis čeledí Boidae a Pythonidae. V rámci komplexnosti řešené problematiky jsou v práci uvedeny informace o historii zoologických zahrad, o historii chovu hadů v zoologických zahradách a základní zásady pro úspěšný chov hadů. V neposlední řadě jsou v práci podrobněji vysvětleny pojmy, jako je Úmluva o mezinárodním obchodu s ohroženými druhy volně žijících živočichů a planě rostoucích rostlin (CITES) a Mezinárodní svaz ochrany přírody (IUCN). Za pomoci vytvořených grafů s komentáři jsou v práci prezentovaná získaná a zpracovaná data.
Zvíře jako symbol
HOLUBOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku výkladu symbolu hada v legendách, mýtech a náboženstvích v průřezu světa. První část práce je zaměřena na výklad pojmu symbol a jeho využití v této práci. Druhá část je věnována zoologické taxonomii hada a následnému přejímání atributů z živého tvora na jeho symbolickou podstatu. Třetí část shrnuje mýty, legendy, náboženské představy Japonska, Číny, Indie, Evropy, Egypta a Ameriky ve stručném přehledu a následuje vyhodnocení sledovaných atributů symbolu hada. Čtvrtá kapitola je samostatně věnována symbolice hada ve Starém i Novém zákoně. Pátá kapitola shrnuje několikero otázek týkajících se toho, zda je had vykonavatelem zla, zda se symbol hada stal kulturní konstantou a jakou roli má v dnešní době.
Mt 10,16 - exegeze a dějiny výkladu
Černá, Venuše ; Mrázek, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Petr (oponent)
Mt 10,16, který užívá obrazné výroky známé i z řecké i židovské literatury, stojí v centru druhé velké promluvy Matoušova evangelia (misijní řeči) jako most mezi její první a druhou částí, který stručně shrnuje základní témata obou těchto částí − Ježíšovo vyslání učedníků, jejich situaci v nepřátelském světě a vlastnosti potřebné pro splnění tohoto úkolu v těchto podmínkách. Při vlastním překladu jsem se rozhodla zachovat v textu slova (v některých překladech vynechaná), která v něm mají důležitou funkci − "hle" (jako makrosyntaktický signál, který soustřeďuje pozornost na nové důležité téma), "já" (jako důraz na osobu mluvčího, který je zároveň Pastýř, Ovce i Beránek) a "tedy" (jako důraz na to, že potřeba těchto vlastností vyplývá ze skutečností uvedených v předchozí větě - jak z jejich úkolu, tak z jejich situace). Při překladu vlastnosti holubic dávám přednost slovu "ryzí", které (podle mého názoru) výstižně vyjadřuje význam obou textových variant bez negativní konotace slova "prostý" (jako naivní nebo hloupý). Prozíravost (podle mého názoru) není jen způsob, jak se vyhnout nebezpečí, ale spíše hledání cest, jak splnit zadaný úkol. Ryzost vyjadřuje, že učedník se přitom nemá přizpůsobovat tomuto světu, být vlkem mezi vlky, ale má jednat po příkladu svého Pastýře jako Ovce a Beránka. V dějinách...
The Snake as Means of Reflection in the Texts about Artists from the German Romantic Period
Balcarová, Markéta ; Zbytovský, Štěpán (vedoucí práce) ; Weinberg, Manfred (oponent) ; Bartl, Andrea (oponent)
Předložená disertační práce zkoumá funkci a inscenaci motivu hada ve čtyřech vybraných textech o umělcích německého romantismu, přičemž chápe hada jako znak reflektující o problematice umělecké existence a cestě k umělecké tvorbě popř. o umělecké tvorbě vůbec. Při interpretaci jednotlivých motivů hada je zvolen pro literární texty třífázový postup, podobně jak jej aplikuje Erwin Panofsky při popisu motivů na obrazech. Interpretace vychází ze strukturálního postavení motivu hada v textu a jeho inscenace v textu. Stěžejní roli hraje následně odhalení kontextů, které daný motiv hada aktualizuje - jedná se především o biblické hady, mytické hady a hadí linii jakožto linii krásy, která byla předmětem dobového estetického diskursu. Význam motivu hada v textech je dán především vzájemnou interakcí tematizovaných kontextů, která je v jednotlivých textech realizována odlišnými způsoby. Motiv hada, jak je utvářen v jednotlivých interpretovaných textech, je ve všech případech vysoce komplexním motivem. Díky možnosti konotace s hady z oblasti Bible a mytologie se stává literární motiv hada polyvalentním znakem, který charakterizuje i uměleckou existenci jako polyvalentní popř. ambivalentní. To znamená, že je umělecká existence na jedné straně upřednostňována, popř. že je prezentována jako fascinující. Na druhé straně...
Zpětnovazební učení pro řešení herních algoritmů
Daňhelová, Jana ; Uher, Václav (oponent) ; Kolařík, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce Zpětnovazební učení pro řešení herních algoritmů je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány a srovnávány základní metody zpětnovazebního učení, přičemž zvláštní pozornost je věnována metodám aktivního učení – Q-učení a hlubokému učení. Praktická část je zaměřena na aplikaci metody deep learning na hru Had. Výsledky jsou prezentovány ve formě programu napsaného v programovacím jazyku Python, který se skládá z herního prostředí vytvořeného v PyGame, modelu konvoluční neuronové sítě zkonstruovaného v knihovně Keras a herního agenta. Výstupem programu je několik typů datasetů ve formátu csv. Získaná data, obsahující hodnoty jednotlivých parametrů jako počet epoch, přesnost, ztráta nebo výše odměny, mohou být následně použita jako podklady pro další zpracování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.